tisdag 25 november 2014

Provlapp(ar)

För det mesta gör jag ingen, men nu blev de två.

Jag tycker min stickning blir lite jämnare om jag har ett halvnummer mindre sticka till avigsidan och så trodde jag att jag hade när första lappen tillverkades men de visade sig vara 4 mm båda två. Gör om gör rätt... Och nu får jag ju också ett utmärkt tillfälle att se om det stämmer att det blir jämnare på ena eller andra sättet.

Lapparna har tvättats och lagts att torka och i morgon blir det till att mäta och räkna. Och så måste jag ju mäta mig själv också.

Tänk att till och med provlappen kändes rolig att göra. Jag läste på någons blogg, vems minns jag inte för jag tittar in hos så många som är med i denna KAL, att det här var som att få en läxa av fröken och man vill visa både henne och sig själv att man minsann kan. Jag håller med. ;0)


1 kommentar:

  1. Vad roligt att du gillade att sticka provlappen, nästa vecka kör den riktiga stickningen igång!

    SvaraRadera