lördag 27 december 2014

Nervpirr

Lördag morgon, för det är väl lördag idag? Man blir lätt vilsen när helgdagar och vanlig helg avlöser varandra. Vilsen kanske, men himla nöjd och glad vaknade jag tidigt i morse och visste att nu, just nu idag ska det ske. Jag ska steeka min Siri som legat färdigstickad en lång tid i väntan på mod och dagsljus. Det här blir min allra första steek.

Jag börjar med att släpa fram min gamla fina symaskin så den står beredd (och så jag inte än en gång skjuter på det här projektet).



Sedan plockar jag fram bästa Dödergöks beskrivning och läser igenom den än en gång för att göra allt så rätt det bara går. Markerar mina mittmaskor...


.
.. och sedan syr jag sicksack i två omgångar och så en raksöm över alltihop. Livrem och hängslen.



Och nu kommer det. Själva klippandet. *svälj*





Jag tror det fungerade...
Några djupa andetag, en kopp lugnande kaffe och sedan blir det till att leta fram mönster, garn och knappar för att göra klart det sista.

Men innan det tänker jag ta en tur ut i det vackra och soliga vintervädret.




4 kommentarer:

  1. Bra gjort! Jag vill också sticka en Siri, den är så fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett riktigt roligt mönster att sticka upptill. Lite mindre kul slätstickning nertill men då går det å andra sidan undan.

      Radera
  2. Heja heja! Sjag ska steeka uppifrån och ner koftan. Min första! :) Spännande som tusan!

    SvaraRadera
  3. Sy bara ordentligt så funkar det. Nog. Men visst är det sjukt spännande, näst intill lite obehagligt.

    SvaraRadera