söndag 14 december 2014

Jag är så nöjd

Jag har precis varit uppe och provat koftan för jag vet inte vilken gång i ordningen, och jag är så nöjd. Det verkar som jag tog av för ärmarna på exakt rätt ställe. Jag har gjort ärmkilar, ökat för bysten och minskat på bakstycket och när koftan nu är nästan nere i midjan sitter den som en smäck.

Alla tips om hur och var man ska öka eller minska är så värdefulla och lärorika. Och så klart har redan nu nästa kofta börjat dyka upp som en vag plan inuti mitt huvud.

Jag är så nöjd!

Några timmar sticktid i kväll lär ta mig ner till midjan och då är jag redo och beredd när nästa avsnitt dyker upp i morgon. Tjoho.

5 kommentarer:

  1. Åh, vad nyfiken jag blir! Hur ser din kofta ut nu?

    SvaraRadera
  2. Det är så himla svårt att fota koftan själv när den sitter på, ska se om jag framöver kan få hjälp.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att de blir så nöjd med koftan!
    Hoppas köttbullarna blev bra, vi ska göra några idag, maken och jag.

    SvaraRadera
  4. Vad långt du kommit ! Själv har jag endast gjort provlapp och inhandlat garn. Jag vill inte lägga bort pågående projekt innan det är klart..Ser fram mot bild på din kofta:)

    SvaraRadera