måndag 22 december 2014

Innan ärmarna

Att ensam försöka få till ett foto med mig inuti koftan, näe det projektet fick jag lägga ner. Fick mig dock många (förfärande) skratt när jag tittade på bilderna. Så jag fick lägga den på blockningsmattan, fästa med lite nålar för att överhuvudtaget se modellen. Och som jag sa tidigare, på min kropp sitter den perfekt. Det enda jag är liiite fundersam är hur det ska bli uppe vid hals och nacke, men jag är inte orolig, det löser sig säkert. När koftan ligger platt ser den lite kul ut med sina tuttpåsar, men just dom gör ju att koftan sitter så bra och inte stretar i mitten. En av många, många lärdomar i denna KAL.



Jag bestämde mig till slut för att göra enklaste enkla basmodellen av kofta, helt enkelt för att bara koncentrera mig på passform och att få en kofta som sitter skönt. Men en liten detalj jag ändå gjorde var att göra hålmönster vid raglanökningarna och det är jag nöjd med.



Så var det då dags för nederkanten och någon form av resår. Jag letade och tittade länge och väl på många olika alternativ tills jag kom på att det var ju enklaste enkla jag skulle ha. Sagt och gjort, ökade 16 maskor, gick ner ett snäpp i stickstorlek och stickade 1+1 resår. Och ja, jag är nöjd med det också.


Nu sitter jag här med mitt förmiddagskaffe och har massor av tinad köttfärs i kylen, färs som igår skulle blivit köttbullar men den dagen tillbringade jag med huvudvärk från h-vete mestadels i sängen, och nu är alltså frågan. Vågar jag klicka fram och läsa senaste delen i KALen? ;0)

4 kommentarer:

  1. Så fint, ser jättebra ut. Har inte kommit så långt själv ännu men hoppas få stickat en del under helgerna. Om du inte redan tittat på fortsättningen så gör det.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Ser väldigt lovande ut, ska bli jättekul att följa fortsättningen:)

    SvaraRadera
  3. Din ser härlig ut den med. Gillar hålmönstret vid raglanökningarna :)

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut! Önskar god fortsättning!

    SvaraRadera