lördag 3 januari 2015

Tröja med flaggmönster

Så kallar Maja Karlsson på Husmorsskolan den här tröjan som jag för en tid sedan såg i någon blogg och jag är nästan helt säker på att det var Lindas Lantliga. Mönstret till tröjan var med i en bilaga till Allers och det har krävt lite detektivarbete och hjälp från flera personer innan jag så fick mönstret i min hand.

Sista dagen på Drops rea av Nepal, som mönstret rekommenderar, rusade jag in och köpte en hel kasse full med grått och vitt garn.

Vimplar har jag älskat sedan jag första gången såg dom hos Maria då hon visade sin vackra tröja Sergel. Själv är jag inte så driven att jag kan skapa vimplarna så de stämmer överallt och blev därför själaglad när jag hittade Majas version.

Jag har valt att börja med 1+1 resår och la upp till den med metoden Cable Cast On. Ny för mig. Den verkar lagom elastisk och skön att ha nertill just där måtten på mig har en benägenhet att förändras lite från nu till då. Hrmmm.



I övrigt inväntar jag måndag och Dödergöks tips och råd inför det här med blockning och slutförande av koftan i KALen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar